TEKLİFİSTE
Instagram’dan Youtube’a Alternatif: IGTV
87    22 Haziran 2018    S. Soner Yılmaz

Instagram, dün düzenlediği lansmanda uzun süredir üzerinde çalıştıkları video paylaşım platformu olan IGTV’yi tanıttı. Bunun üzerine herkesin kafasında aynı soru oluştu; IGTV, Youtube’a rakip olabilecek mi?

 

Toplamda 1 milyar aktif üyesi bulunan Instagram, kendi içinde entegre çalışan video paylaşım platformu IGTV’yi duyurdu. Buraya kullanıcılar süresi 1 saate kadar çıkabilen, dikey videolar yükleyebilecekler. Videoların en az 15 saniye ve dikey olması zorunlu.

Görsel Açıdan Kaliteli İçerikler

IGTV’de yayınlanacak videoların 4K kalitede olması, kullanıcılara yüksek görüntü kalitesi sunuyor ve bu durum markalar için ciddi bir fırsat. Markalar, kaliteli içerik ve yüksek çözünürlüklü videolar ile  bu platformu çok iyi bir şekilde değerlendirebilecekler.

Detaylı İstatistik

Bilindiği üzere Instagram’da paylaşılan hikayelerin istatistikleri görüntülenebiliyor. IGTV’de ise, hikaye istatistiklerinden farklı olarak, görüntülenmenin yanı sıra beğenme ve yorum sayıları da belirtiliyor. Ayrıca hedef kitlenin ortalama izleme süresine de ulaşılabiliyor.

Youtube’a Rakip Olabilir mi?

IGTV tanıtıldıktan ve kullanıma sunulduktan hemen sonra, çoğu kullanıcı tarafından aktif bir şekilde kullanılmaya başlandı bile. Youtube’da üye olmadan videoların izlenebilmesi ve bunların istatistik dışı kalması durumu, IGTV’de tam tersi şekilde işlediği için Youtube’a alternatif olarak gösterilmesi ve kısa sürede rakip olabileceğinin öngörülmesi gayet normal bir durum. Bu konu hakkındaki soru işaretlerimiz, uygulamanın kısa vadede göstereceği performansa göre ortadan kalkacaktır.